Forum Mod Bakery Docs

help to create missions in the simpsons hit run

Posted in Support
Please login to contribute to the conversation.
[deleted user]
5 yrs ago (Statistics)
Gooutside - задача, для выполнения которой игроку надо покинуть интерьер
гордон как мне сделать так чтобы машина ехала по waypoiunt то есть ехала по целям а то у меня доезжает до цели останавливается и начинает в стены врезаться как мне сделать waypoint path что то такое скажи мне куда их вставить после чего сам смотри скрипт левел 04 мисия 1 вот
AddStage(0);
RESET_TO_HERE();
SetStageTime(12);
SetStageMessageIndex(12);
AddObjective("gooutside");
AddStageVehicle("cPolice","m1_police_carstart","NULL","Missions\level04\M1evade.con");
SetDestination("m1_police_trigger");
CloseObjective();
CloseStage();

//AddStage(0);
// SetStageMessageIndex(12);
// AddObjective("getin", "neither");
// SetObjTargetVehicle("cPolice");
// AddStageVehicle("cPolice","m1_police_carstart","NULL","Missions\level04\M1evade.con");
// CloseObjective();
//CloseStage();

AddStage(0);
SetStageTime(120);
SetHUDIcon( "lardlads" );
SetStageMessageIndex(162);
ActivateVehicle("cPolice","NULL","destroy"); //race makes it very easy, for a level 1 "tutorial" chase.
//The difference is that 'race' has slow-down catch-up logic,
// 'evade' doesn't
SetVehicleAIParams( "cPolice", -10, -9 ); // <=== name, min, max; 0,1 = really dumb, no shortcuts
AddStageWaypoint( "m1_police_end" );
AddObjective("destroy","neither");
SetObjTargetVehicle("cPolice");
CloseObjective();
AddCondition("followdistance","timeout");
SetFollowDistances(0, 120);
SetCondTargetVehicle("cPolice");
CloseCondition();
SetIrisWipe( 0.1 );
ShowStageComplete();
CloseStage();
Вэйпоинтов должно быть минимум два

There should be at least two waypoints (He asks how to stop vehicle from crashing into walls upon reaching one waypoint)